Thursday, October 14, 2010

TANAM JANIN

pada 7/10/10 jam 12 tghari aku dan team ke C.Highlands coz dapat panggilan daripada I.O C.Highlands minta bantuan siasat kes tanam disyaki mayat bayi. Sampai di C.Highlands, kami bersama pasukan patologi Hospital Pahang diketuai Dato' Azri dan team JSJ IPD C.Highlands ke tempat kejadian. Siasatan dijalankan dan setelah mengorek kubur kecil dapati satu cebisan kain yang di dalamnya mengandungi seketul daging. Pemeriksaan teliti oleh Dr Patologi dipercayai daging tersebut adalah janin bayi baru 2 bulan dan dikenali sebagai 'aborted embrio'.

Bapak budak ni kira bagus la coz tanam anak dia di kawasan tanah perkuburan dengan taburan bunga tapi niat tersebut tidak disertakan dengan cara yang betul. sepatutnya dimaklumkan kepada penggali kubur terlebih dahulu supaya urusan pengebumian dapat di lakukan dengan betul walaupun ia adalah seketul daging. Mungkin janin yang digugurkan secara paksa kot....kalau betul alangkah kesiannya anak tu...Macam2 manusia skang ni...

1 comment:

  1. tahniah. dah pandai buat coretan kt blog ni. menarik n semoga usaha dalam penulisan ni berjaya. ayang je yang tk sempat nk update blog, kikikikk.

    ReplyDelete